הרב אבינר: "לא אצטרף ל'מועצת' של אלי ישי" • האזינו

    דוד לזר 8 Comment on הרב אבינר: "לא אצטרף ל'מועצת' של אלי ישי" • האזינו
    16:55
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on האב השכול התעקש לחזור לחטיבה ונלחם בעזה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי סערת דבריו של הרב דרוקמן, שאיימו לשמש כקלף רבני נוסף כנגד 'הבית היהודי', הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשתו של אבי מימרן שוחח הרב שלמה אבינר מגדולי רבני הציונות הדתית שבאופן נחרץ תומך במפלגתו החדשה של אלי ישי.

    על מפלגתו של ישי אמר הרב אבינר כי "הם אנשים יראי שמים, שהוכיחו את עצמם כבר בעבר, ומקווה שיביאו ברכה בעתיד".

    על הסיבה שהסיר את תמיכתו ממפלגת הבית היהודי אמר הרב אבינר כי "העניין של ארץ ישראל הוא דבר חשוב אבל הוא לא הדבר היחיד",  לדבריו, "כל חקיקה שפוגעת באופי היהודי של המדינה היא דבר חמור ביותר, ואדרבה יהיו שתי מפלגות שיצטרפו לליכוד לגוש ימני".

    על ברוך מרזל עצמו אמר הרב אבינר כי הוא "לא מתאים להנהיג את המדינה. גם אני לא מתאים להנהיג את המדינה, זה לא דבר רע", והוסיף כי "הנהגה היא על פי עובדות מוצקות בעבר, לא על פי הבטחות, מי שבעבר הוכיח את עצמה ויש לו 'חזקה' – הוא ראוי, כי דבר עומד על חזקתו כל זמן שלא הוגדר ההפך – יש לו חזקה".

    על חברי מפלגת 'יחד' אמר כי "אני לא מכיר את כולם, לא מכיר שמות. אבל את המנהיגים העומדים בראש, ישי ושטבון אני מכיר והם הוכיחו את עצמם בעבר".

    על השאלה, מדוע בבחירות האחרונות הוא לא חשב לתמוך באלי ישי שהיה אז בתנועת ש"ס – ענה הרב אבינר כי "לפני שנתיים היה חשבון אחר, בפוליטיקה החשבונות משתנים לפי המציאות, וזה לא הלכה שקבועה באופן נצחי".

    "בפוליטיקה צריך לנתח את המצב האפשרי, להגדיר מהי המטרה ולבנות נתיבים שיובילו אותנו מהעבר לעתיד. וזה נקרא בשפה היום: חישוב המסלול מחדש, בניית נתיבים לאור השינויים במציאות".

    הרב אבינר נשאל באם הוא יתבקש להצטרף ל'מועצת חכמי ישראל' של מפלגת יחד' – האם הוא יסרב, ותשובתו הייתה: "ודאי שלא, צריך אנשים במדרגה פי עשר יותר ממני, לא אכפת לי לעזור ולסייע אבל אני לא בדרגה של הנהגה".

    האזינו לראיון המלא:

     



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      כותרת מעוותת!
      אמר שהוא לא ראוי ולא שלא תומך! אמר שמרזל לא מתאים להנהיג אבל אלי ישי כן!

    2. 7

      הסיבה מדוע אין סיכוי שהוא יכנס למועצת החכמים של "יחד" היא, שאף רב מהמועצה לא יקבל אותו, משום שישנם תיקים רבים נגדו שמעידים על כך שהוא לא ראוי אפילו להיות רב שכונה.
      מתברר שהוא תומך במפלגה אך ורק בלית ברירה, בגלל שהוא חייב להראות צמוד לדרכו של הרב טאו, והרב טאו לא יכול לתמוך במפלגה שהיא לא תהיה 100% דתית. לכן שניהם נאלצים בלית ברירה לתמוך ב"יחד", למרות שיש כמה גורמים די עוינים להם בתנועה זו.
      בעצם שני הרבנים נאלצים לתמוך בתנועה שמתכוונת לפעול קצת נגדם, על מנת לעשות סדר וניקיון מוסרי ביהדות ה"דתית" הישראלית.
      מה שהם לא עושים ברצון השם גורם להם לעשות אותו בעל כורחם.
      מרתק ביותר!

    3. 6

      אתם יכולים בבקשה להסביר לי מה הקשר בין הכותרת לבין התוכן של הכתבה. מהכותרת משתמע שהרב אבינר יוצא נגד מפלגת יחד ומתוכן הכתבה בדיוק ההפך. מה העניין שלכם? זה לא פעם ראשונה שאני רואה דברים כאלו באתר. חבל. אתם באמת מקפידים להציג את הדברים בצורה מאד ניטרלית ובדיוק כפי שנאמרו. אבל בכותרות אתם ממש מוציאים דברים מהקשרם.

    4. 4

      גברת מרים אני מעריכה שאת אדם שומר תורה ומצוות,והוצאת דיבה היא עברה חמורה ביותר,מציעה לך לבדוק נתונים מהשטח באמת ליפני שאת רושמת בפומבי כאלה השמצות על רב (מהמועצה לא יקבל אותו, משום שישנם תיקים רבים נגדו שמעידים על כך שהוא לא ראוי אפילו להיות רב שכונה.)מתוך דברייך..

      כניראה שהתקשורת עבדה עליך יפה ושאת מקבלת את כל הלשון הרע שנאמר על הרב
      אני מכירה אותו אישית.ויודעת בוודאות שאלו דיברי שקר
      הרב אבינר והרב טאו גדולי דור ענווים ב"ה כל עוד את לא מכירה לעומק את כל תורתם אלה נאכלת ע"י פרשנותה של התקשורת כדי לשבת בשקט

    5. 2

      יש לך טעות חמורה. מה שאני יודעת דווקא לא קיבלתי מהתקשורת לצערי, אלא מרבנים תלמידי חכמים מוסמכים. הם פסקו שאין איסור לשון הרע בנוגע באיש הזה משום שיש תועלת בפרסום הטענות נגדו. רבנים גדולים לאומיים וחרדים כאחד אף קראו לו "רשע". תדעי לך שיש מצווה גדולה לספר על "הרב" אבינר.

    6. 1

      להזכירך גם על הרמב"ם טענו שהוא רשע וציוו לשרוף את ספריו..(בתקווה שלפחות לרמ"בם יש לך כבוד)
      יש רבנים ששומעים שמועות מתלמידים שלהם ולכן אומרים"רשע"
      ובכל מה כדי שתבדקי לעומק עם תלמידים שלו לפני שאת רושמת.
      ודרך אגב כל מה שהעידו נגדו הוכח כשקר ואת זה לא טרחו לפרסם.